60 proc. Polaków doświadcza bólu ciała przynajmniej raz w tygodniu |
Wpisany przez S.Z. |
czwartek, 22 sierpnia 2019 08:30 |
60 proc. Polaków doświadcza bólu ciała przynajmniej raz w tygodniuWyniki międzynarodowego badania Global Pain Index, przeprowadzonego na zlecenie GSK, wykazują, że mimo postępu medycyny, dolegliwości bólowe są istotnym problemem uprzykrzającym życie ludzi na całym świecie. Aż 98 proc. Polaków deklaruje, że w ciągu całego swojego życia odczuwa lub odczuwało ból ciała, a 60 proc. z nich doświadcza go przynajmniej raz w tygodniu. Dyskomfort ten wpływa na wiele aspektów życia, m.in.: pracę, relacje z bliskimi, prowadzony styl życia czy samopoczucie . Wiele dolegliwości bólowych związanych z narządami ruchu można zmniejszyć za pomocą regularnej aktywności fizycznej – wystarczy 20 min dziennie.
Ból ma ogromny wpływ na nasze zachowania i codzienne wybory. Aż 82 proc. Polaków uważa, że z powodu bólu ciała odczuwa spadek jakości życia. 9 z 10 przebadanych osób twierdzi, że dolegliwości bólowe negatywnie wpływają na ich samopoczucie, a 6 na 10 osób zauważa wpływ bólu na relacje z najbliższymi – zmusza ich do unikania wspólnego spędzania czasu. Problem ten w dużym stopniu dotyczy osób starszych, którym z wiekiem sztywnieją stawy i u których coraz częściej pojawiają się problemy z poruszaniem. Z bólem do lekarza za dalekoW raporcie podkreślono również, że mimo wysokiego zaufania do lekarzy (94 proc.) i farmaceutów (84 proc.) w Polsce nadal bardzo popularna jest autodiagnoza. Można przypuszczać, że na rezygnację z wizyt w gabinecie lekarskim wpływ mają między innymi długie kolejki do lekarzy specjalistów i powszechna dostępność leków bez recepty. Trend ten wzmacnia potrzebę organizacji programów edukacyjnych z rzetelnymi informacjami na temat leczenia bólu i zapobiegania mu. Rusz się Polsko!GSK, właściciel marki leków przeciwbólowych bez recepty Voltaren, wychodząc naprzeciw tym potrzebom, rozpoczął kampanię społeczno-edukacyjną „Rusz się Polsko”, której celem jest zachęcenie Polaków do regularnej aktywności fizycznej. W ramach kampanii stworzono internetową platformę edukacyjną, na której zamieszczono 20-minutowe filmy z ćwiczeniami opracowanymi przez zespół ekspertów. Przy tworzeniu planu treningowego wzięto pod uwagę możliwości i ograniczenia osób starszych. Eksperci postanowili także osobiście porozmawiać z polskimi seniorami na temat ich aktywności fizycznej. W różnych miejscach w Polsce odbyły się bezpłatne konsultacje i treningi plenerowe pod okiem fizjoterapeuty i trenera personalnego, których celem było budowanie świadomości Polaków na temat zdrowia układu ruchu. /źródło - |